Kvietimas į Birželio sukilimo 80-mečio paminėjimą

Share

Jaunimo sambūris „Pro Patria“ kviečia į Birželio sukilimo 80-mečiui paminėti skirtą konferenciją „Birželio sukilimas: faktai ir atmintis“. Ji vyks Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje birželio 22 dieną 14 valandą. Konferencijos metu pranešimus skaitys prof. Rasa Čepaitienė, Vidmantas Valiušaitis, istorijos mokytojų asociacijos pirmininkas Robertas Ramanauskas, derinamas kariuomenės atstovo dalyvavimas.

„Birželio sukilimas buvo vienas reikšmingiausių ir garbingiausių modernios Lietuvos istorijos įvykių, tačiau šiandien yra išskirtinai juodinamas Lietuvoje ir pasaulyje. Menkas mūsų visuomenės susipažinimas su Sukilimo istorija sudaro tam puikią terpę, kurioje sklinda tiek sovietiniai, tiek naujai kuriami mitai.

Pasitinkant Sukilimo sukaktį prasminga plačiau aptarti ne tik patį Sukilimą ir mažiau žinomus jo aspektus, bet ir taip, kaip jį atsimename, ko apie jį mokoma mokyklose, kokie išoriniai veiksniai prisideda tą atmintį formuojant. Apie visa tai – ši konferencija“, – teigia renginio organizatoriai.

Programoje numatyti pranešimai apie diplomatijos vaidmenį ir jo politinę reikšmę Sukilimo rengime, apie Sukilimo atmintį dabartinės Lietuvos ir Europos atminties politikos šviesoje, taip pat apie tai, kaip Sukilimas aptariamas Lietuvos mokyklose.

„Birželio sukilimas šiandien tapęs nepagrįstų kontroversijų tema, apie jį kalbama dažniausiai tik siejant su sekusiu Holokaustu, tačiau nekalbama apie tikrąjį Sukilimo tikslą – okupantų išvarymą ir nepriklausomos Lietuvos valstybės atkūrimą. Sukilimo įsteigta Laikinoji vyriausybė nebuvo jokia nacių marionetė, kokia buvo vėlesnė sovietinė „Liaudies vyriausybė“.

Priešingai, Laikinoji vyriausybė naciams buvo kliūtis ir dėl to greitai likviduota. Tačiau Sukilimas išlieka istorijoje visų pirma kaip liudijimas pasauliui, jog lietuvių tauta buvo okupuota, neatsisakė laisvės, priešingai, buvo pasiruošusi gyvybių kaina ją iškovoti“, – teigė „Pro Patria“ pirmininkas VU doktorantas Vytautas Sinica.




Dėl šalyje birželio mėnesį tebegaliojančio karantino suvaržymų, renginyje ribojamas dalyvių skaičius, todėl būtina visų norinčiųjų dalyvauti išankstinė registracija. Tą padaryti galima užpildžius formą ČIA.

Organizatoriai apgailestauja, jog dėl karantino reikalavimų, nespėjusių užsiregistruoti dalyvių priimti negalės, tačiau užtikrina, kad renginio įrašas bus prieinamas internetu.

Renginyje taip pat bus galima leidėjo kainomis įsigyti pirmąkart Lietuvoje išleistą Sukilimo Kauno štabo faktinio vado Pilypo Žukausko-Naručio knygą „Tautos sukilimas“. Knygą, minėdamas Sukilimo jubiliejų, išleido Valstybingumo studijų centras.

Komentarai :

  1. Konferenciją rengti lauke prie Mažvydo bibliotekos laiptų, nes informacijos apie sukilimą žmonėse – labai mažai, taip apie Sukilimą išgirstų daugiau žmonių.
    Konferencijos turinys su holokausto klausimų nagrinėjimu joje neturėtų būti suplakamas, kaip paprastai atsitinka, tai atskiras klausimas, radęsis nacistinei kariuomenei okupavus Lietuvą ir karinei valdžiai paėmus de fakto Tautos sukilimo prieš pora dienų atkurtos Nepriklausomos Lietuvos valdymą.

    1. „Konferenciją rengti lauke prie Mažvydo bibliotekos laiptų…“ TAIP.

      „Konferencijos turinys su holokausto klausimų nagrinėjimu joje neturėtų būti suplakamas…“ Suplakti nereikia, bet būtina įvardinti kokia tauta dominavo represinėse struktūrose… (Kokia tauta su gėlėm pasitiko Raudonąją armiją…)

    2. Ir kas iškėlė vėl tą prakeiktą klausimėlį dėl kažkokio pono “Holokausko”? Tai žydų pasipinigavimo variantas ir lietuviams nėra reikalo į tą reikalą lįsti, nes lietuviai turi savo rūpesčių daug didesnių už žydų pasipinigavimą!

  2. Bėda tame, kad revizionistai atkasė per daug “nepatogių” faktų, kurių teisme paneigti nebeišeina.

       (PVZ., revizionistai teigia kad:

    – nėra rasta nė vieno dokumento su Hitlerio įsakymu naikinti žydus (įsakymai naikinti psichinius ligonius ir komisarus yra);
    – nerasta jokio holokausto plano;
    – pagrindinio “mirties fabriko” Aušvico “dujų kamerose” nėra dujų Ciklon B pėdsakų;
    – krematoriumuose techniškai neįmanoma sudeginti tiek kūnų, kiek deklaruojama, kad buvo sudeginta;
    – liudininkų parodymai melagingi (prieštarauja gamtos dėsniams) ir nepatikimi;
    – visi nacistų “prisipažinimai” išgauti kankinimais ir taip pat prieštarauja gamtos dėsniams;
    – pačiame holokausto įkarštyje JAV žvalgybos iš lėktuvų darytose Aušvico nuotraukose nėra jokių holokausto pėdsakų
    … )

        Žodžiu, visa ta holokausto isterija stipriai paduoda šūdu; verkiant reikia rimtų nepriklausomų tyrimų, kurie leistų nustatyti tiesą.

        Bet sionistai turi laikytis šio melo iki paskutinio kraujo lašo – holokaustas yra jų skydas ir kardas, o kartu ir pagrindinė melžiama karvė.

        Jiems toks abejoti draudžiantis įstatymas be galo patogus, nes pagal jį net nereikia nagrinėti, ar atsakovo teiginys teisingas, ar melagingas. Užtenka to, kad kaltinamojo teiginys “mažina holokausto mastą” (pvz. suskaičiavai, kad iš tikro žuvo ne 6 Milijonai žydų, o ,tarkim, 5.999 000 žydų – į kaliūzę tave).

    1. Palikim tą poną Holokauską” patiems žydams ir neužkibkime ant jų kabliukų, nes vėl bus kaip tame žydiškame anekdote, kur Chaimas leptelėjo: aš pasakiau, o jus dabar galvokite ir peškitės, o aš iš šalies pažiūrėsiu!

  3. Jei į konferenciją bus įleidžiami tik užsiregistravę ir atitinkantys Piš reikalavimus, tai gal organizatoriai galėtų išnešti garsiakalbius prie bibliotekos, kad su užslaptinta istorija galėtų susipažinti ir gryname ore susirinkę klausytojai (nors koks ten grynas oras prie prašvinkusių konservų daugumos ir jų ištvirkusių pakalikų!!!).

    1. Bent vieną garsiakalbį būtiną nukreipti ir į „tautos žiedą“.

  4. Pradėta rašyti modernios Lietuvos istorija. O kas sugalvojo modernia Lietuvą? Būtent šio minėjimo iniciatoriai, kurių seniai žinomos angažuotos pažiūros ir tikslas perrašyti Lietuvos istoriją.

    1. Nesupratom ar čia trečias brolis Jonas, kitaip Jonelis – kvailelis čiupo komentuoti dalykus, kurių neišmano, ar jonelis – žydelis, kuri istoriją supranta tik tą, kuri priterliota sovietmėšlio propagandistų – zingerių, zimanų, todesų, raslanų, dušanskių, gelbachų, jušprachų, venslovų, padleckių ir pan???





Comments are closed.

Share